Wednesday 7 January 2009

The Alchemist


Ek het pas The Alchemist deur Paulo Coelho gelees. Ek dink dit is ‘n ongelooflike storie oor die wysheid en moed wat dit verg om na jou hart te luister en jou drome te volg. Maar ek wil nie ‘n resensie oor die boek skryf nie, indien iemand belangstel in een, gaan kyk
hier.

Waaroor ek wel wil skryf is ‘n paar van die waarhede wat Coelho beskryf en wat my laat terugblaai het om dit weer te lees en verstom te staan oor hoe ‘n mens in die reis na jou droom wysheid opdoen.

Die hoofkarakter, Santiago, is ‘n eenvoudige skaapwagter wat net ‘n baadjie, ‘n boek en ‘n trop skape besit. Hy sien egter meer daarin as om bloot ‘n skaapwagter te wees.

Op bladsy 10 sê hy:
But, most important, he was able every day to live out his dream.

En later op dieselfde bladsy sê hy:
It’s the possibility of having a dream come true that makes life interesting…

Dit laat my dink oor hoe drome mense dryf. Vir sommige is dit dalk ‘n besigheid, vir ander die moontlikheid om ‘n boek te skryf of na ‘n sekere plek te reis. Maar ek dink daar is so ‘n fyn lyn om balans te handhaaf en te keer dat ‘n droom ‘n obsessie word wat jou van alles anders laat vergeet; en soms selfs die lesse wat jy langs die pad van verwesenliking kan leer, mis te kyk.

Dit bring my die volgende op bladsy 26 – hy praat hier van ‘n ‘merchant’ se dogter wie se lewe dag in en dag uit waarskynlik altyd dieselfde is en haar dalk ook ‘n klomp goed in die lewe laat miskyk:

…for her, every day was the same, and when each day is the same as the next, it’s because people fail to recognise the good things that happen in their lives everyday…

Mag ons lewens nooit in so ‘n groef verval dat ons die wonderlike dinge daarin miskyk nie en mag ons altyd strewe om beter mense te word ten spyte van omstandighede en dit wat die lewe vir ons gegee het om ‘mee te werk’ en sodoende die wat rondom ons is, ook aan te raak. Santiago se beskrywing van alchemy (bladsy 143) som dit vir my baie goed op:

“This is why alchemy exists,” the boy said. “So that everyone will search for his treasure, find it, and then want to be better than he was in his former life … That’s what alchemists do. They show that, when we strive to become better than we are, everything around us become better, too.”

No comments:

Post a Comment